Warsztat rozwojowy dla nauczycieli w oparciu o porozumienie bez przemocy – NVC 21-28 maja online

Droga nauczycielko, drogi nauczycielu,

  • Czy lubisz pracę z dziećmi, ale czasami ich zachowanie powoduje, że Twoja cierpliwość sięga granic i wracasz do domu z wyczerpanymi zasobami?
  • Czy dokładasz wszelkich starań, aby zapewnić uczniom wsparcie w ich rozwoju, ale czujesz, że to Tobie bardziej zależy na dziecku niż jego rodzicowi?
  • Czy lubisz pracę nauczyciela(-lki), ale czujesz złość z powodu głośnego zachowania uczniów na lekcji?
  • Czy lubisz patrzeć na rozwój swoich uczniów, ale przytłacza Cię ogrom obowiązków zawodowych i trudna relacja z rodzicami?
  • Czy kochasz swoją pracę, ale środowisko, w którym pracujesz, jest mało wspierające?
  • Czy jesteś zadowolony(-na) z postępów swojej pracy, ale czasami czujesz, że robisz nie wystarczająco dużo i/lub masz wrażenie, że inni robią więcej?
  • Czy lubisz kontakt z ludźmi i łatwo nawiązujesz relacje, ale denerwujesz się przed spotkaniem z rodzicami (obawiasz się, że emocje wezmą górę, masz mokre dłonie, przyspieszony oddech i boisz się tego, co usłyszysz)?
  • Czy lubisz wychodzić z nowymi inicjatywami w swojej szkole, ale masz poczucie, że nie każdy docenia Twoją pracę?

Jeśli odpowiedziałeś(-łaś) twierdząco choćby na jedno z powyższych pytań, być może potrzebujesz wsparcia, które otrzymasz na kompleksowych warsztatach, przygotowanych z myślą o nauczycielach i nauczycielkach.

Dzięki tym warsztatom:

  • dowiesz się, co nurtuje młodego nauczyciela;
  • otrzymasz merytoryczne wskazówki i porady;
  • na podstawie case study poznasz wyzwania, jakie najczęściej stoją przed nauczycielami;
  • poznasz techniki empatycznej komunikacji, które wesprą Cię w rozmowie z rodzicami Twoich uczniów, z samymi uczniami, a także ze współpracownikami oraz dyrekcją szkoły;
  • nauczysz się rozpoznawać potrzeby swoje, uczniów i rodziców, dzięki czemu łatwiej będzie Ci wypracowywać kompromis;
  • dowiesz się, jak rozpoznawać emocje swoje i innych, co z nimi robić, jak z nimi pracować, by nie zakłócały Twojej pracy;
  • odkryjesz, jak Twoje myślenie wpływa na Twoją rzeczywistość, czyli jak Twoje postrzeganie przekłada się na to, co dzieje się dookoła Ciebie – poznasz metody pracy z umysłem;
  • zrozumiesz, gdzie są Twoje granice, dowiesz się, jak o nie zadbać, by nie zostały przekroczone, a to pomoże Ci tworzyć i zachowywać zdrowe relacje oraz utwierdzi Cię w poczuciu własnej wartości;
  • nauczysz się, jak być asertywnym(-ną), by wyrażać swoje potrzeby i poglądy zdecydowanie, a jednocześnie z poszanowaniem praw i potrzeb innych ludzi;
  • odkryjesz, jak zarządzać swoją energią, by być bardziej produktywnym (-ną) – z myślą o kobietach stworzyłyśmy plan pracy w oparciu o cykl menstruacyjny (każda faza cyklu daje Ci inny potencjał, dzięki świadomości tego lepiej zaplanujesz swoją pracę i życie domowe);
  • zobaczysz, jak ważnym aspektem rozwoju są Twoje przekonania, jak wpływają na Twoje myśli, emocje i zachowania; nauczysz się też, jak z nimi pracować;
  • dowiesz się, jak poradzić sobie ze stresem i presją otoczenia (lub swoją własną);
  • zobaczysz, że Twój wpływ jest ograniczony i przekonasz się, że to nie jest zła wiadomość, bo świadomość tego pomoże Ci odpuszczać to, na co nie masz wpływu, a dzięki temu unikniesz nadmiernej frustracji.

Te warsztaty to głęboka praca własna, polegająca na zaglądaniu do swojego wnętrza, połączona z merytorycznymi wskazówkami i poradami do zastosowania w codziennej pracy nauczyciela.

KIEDY?

Warsztat rozpoczyna się 21 maja  o godzinie 18:00 spotkaniem na zoom
kolejne spotkania na żywo 23 i 24 maja ( godziny podamy ) na zoom
ostatnie spotkanie podsumowujące, pytania i odpowiedzi 28 maja godzina 18:00 zoom

Część materiałów jest dostępna od razu po zakupie warsztatu. Kolejne nagrania będą pojawiały się z upływem czasu do 21 maja.

Wszystkie spotkania będą nagrywane i masz do nich dostęp przez rok. 

Na warsztaty zapraszamy osoby otwarte na nowe spojrzenie, chętne do zaglądania do swojego wnętrza. Te warsztaty będą bardziej o Tobie niż o innych i jedyne, co będziemy chcieli zmieniać, to siebie poprzez przyglądanie się temu, jak do tej pory funkcjonowaliśmy, oraz temu, jak możemy i jak będziemy funkcjonować po tych warsztatach. Gdy będziesz gotowy(-wa), by stanąć w prawdzie z samym(-mą) sobą i wziąć odpowiedzialność za siebie, ruszyć po swoje z nową energią, zobaczysz, że moc jest w Tobie, a nie na zewnątrz. Przeprowadzimy Cię przez zakamarki Twojego umysłu, by odkryć w nich wiele cennych informacji, które kierują Twoim życiem podświadomie. Kiedy sobie to uświadomisz, zobaczysz całe morze możliwości, wielkie pole do działania. Potrzebne jest Twoje zaangażowanie i chęć wprowadzenia zmian, które zaprowadzą Cię w miejsce, w którym chcesz być.

Treści, które będą poruszane na warsztatach – oprócz typowo merytorycznych, związanych z zawodem nauczyciela(-lki) – są uniwersalne i mogą, a nawet powinny, być stosowane w każdym aspekcie Twojego życia. Dlatego jeśli interesuje Cię rozwój, a nie jesteś nauczycielem(-lką), te warsztaty mogą być wsparciem również dla Ciebie.

Tematy poruszone podczas warsztatów dotyczą Ciebie jako osoby, a nie tylko jako nauczyciela(-lki), a zaproponowane przez nas narzędzia powinny służyć Ci w życiu codziennym. Żeby zaszły w Tobie zmiany, niezbędna jest systematyczna praca i dyscyplina w tworzeniu nowych nawyków myślowych oraz uważność na sygnały płynące z umysłu i ciała. Dlatego właśnie materiały warsztatowe udostępniamy Ci na rok. Będziesz mógł/mogła wracać do nich wielokrotnie.

Część materiałów otrzymasz w formie wideo (do obejrzenia w dogodnym dla siebie czasie). Bardzo proszę Cię jednak o uwzględnienie w swoim harmonogramie zajęć warsztatowych, które odbędą się na żywo w dniach 23 i 24 maja, co pozwoli Ci uczestniczyć w tych spotkaniach i ćwiczyć z nami.

 

Opis modułów:

1.Spotkanie na zoom, poznajemy się wstępnie opowiemy jak będzie wyglądał warsztat, sprawy organizacyjne, intencja, znajdź swoje “po co?”

1.Spotkanie na zoom, poznajemy się wstępnie opowiemy jak będzie wyglądał warsztat, sprawy organizacyjne, intencja, znajdź swoje “po co?”

2.Recepta jak zadbać o siebie w szkolnej rzeczywistości i zbudować zgrany zespół klasowy

3.Recepta na spotkania z rodzicami, czyli schematy, które sprawdzają się w praktyce

4.Wprowadzenie do empatycznej komunikacji wg porozumienia bez przemocy.

5.Emocje,  skąd się biorą, o czym nam mówią, jak z nimi pracować, technika uwalniania emocji – warsztat

6.Ja i mój umysł – praca z przekonaniami, oczekiwaniami, nie wspierającymi myślami

7.Granice, asertywność, poczucie własnej wartości

8.Świat z mojej perspektywy – zasada lustra

9.Jak wykorzystywać swoją energię mądrze – praca z cyklem menstruacyjnym

10.Odpoczynek, zadbanie o mój dobrostan

11.Warsztat 4 kroki empatycznej komunikacji

12.Zakończenie, spotkanie na zoom – sesja pytań i odpowiedzi

 

Kwestie formalne

Przy zakupie warsztatów utworzone zostanie konto do logowania do platformy, na której będą pojawiały się nagrania.

Otrzymasz link do grupy na Facebooku, gdzie będziemy mogli się komunikować, dzielić swoimi odczuciami i przemyśleniami oraz zadawać pytania. Będziemy dla Ciebie na grupie przez dwa tygodnie po zakończeniu warsztatów.

Spotkania na żywo będą odbywać się na Zoomie.

Wystawiamy faktury.

Na specjalne życzenie uczestników możemy wystawić zaświadczenie o ukończeniu warsztatów.

Cena warsztatów będzie się zmieniała w czasie. Im bliżej terminu warsztatów, tym będzie wyższa. Dlatego jeśli czujesz, że ten proces jest dla Ciebie, nie zwlekaj z zakupem.

Jeśli interesuje Cię forma ratalna (nie dotyczy pierwszej promocyjnej ceny!), napisz do mnie wiadomość (k4lina@gmail.com)

Z warsztatami dodatkowo otrzymujesz w prezencie materiały o wartości 229 zł:

  • dwa e-booki napisane przez Małgosię Zwolińską:
    • Nieporadnik dla nauczyciela”, 
    • „Co nurtuje młodego nauczyciela?”; 
  • Workbook „Jak to zrobić, żeby spotkanie z rodzicem ucznia nie było stresujące”;
  • 2 webinary nagrane przez Kalinę:
    • „Dogadać się z dzieckiem”, 
    • „Jak poradzić sobie ze stresem”. 

Otrzymasz także zniżkę na jedną godzinną konsultację indywidualną z Kaliną i /lub Małgosią (obowiązującą do 30 czerwca 2023 roku)

Rabat w sklepie Kaliny -30% (cały koszyk powyżej 45 zł)

Rabat a ebook Małgosi -50% ( “Ramię w ramię, czyli jak stworzyć dobrą relację nauczyciel- rodzic, dla dobra dziecka”.

O NAS

Kalina Krukowska

Jestem trenerką empatycznej komunikacji. Jestem mamą trójki wspaniałych dzieci, które zaprowadziły mnie do miejsca, w którym dzisiaj jestem i z którego wspieram inne kobiety. Uważam, że dzieci są naszymi nauczycielami i możemy wiele wynieść z obserwacji tego, co nam pokazują o nas samych.

Zanim jednak znalazłam się w tym miejscu, miałam ogromny problem z tym, by zachować spokój w relacjach. Często wybuchałam, a potem pojawiały się we mnie wyrzuty sumienia. Cały proces poprawy komunikacji z bliskimi jest długi i wymaga osobistego zaangażowania. Potrzebne jest nam wsparcie osób z zewnątrz, które nas będą prowadzić. Dlatego dzisiaj prowadzę mentoring i pomagam:

  • zrozumieć swoje emocje, potrzeby oraz granice i zadbać o nie,
  • usłyszeć się w konflikcie,
  • dogadać się z dzieckiem,
  • tworzyć prawdziwe i wspierające relacje,
  • odkrywać niewspierające przekonania i zastępować je nowymi budującymi,
  • odkrywać prawdę o sobie i o świecie (praca z umysłem).

Małgorzata Zwolińska

Jestem magistrem edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, terapeutą pedagogicznym, terapeutą ręki, mediatorem szkolnym. Ukończyłam liczne szkolenia i kursy, cały czas poszerzam swoje kompetencje, aby być na bieżąco w tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Ostatnio usystematyzowałam wiedzę, biorąc udział w kursie „Komunikacja interpersonalna”. Pracowałam w przedszkolu, obecnie pracuję w szkole podstawowej – to już ponad 30 lat doświadczenia w pracy z dziećmi i ich rodzicami. 

W czasie pandemii wpadłam na pomysł stworzenia na Facebooku grupy Ramię w ramię – nauczyciele i rodzice, która obecnie liczy ponad 3 tysiące członków. Według mnie najważniejszą rzeczą jest budowanie dobrych relacji i dążenie do porozumienia między nami, dorosłymi, dla dobra dzieci.

Od zawsze chciałam być nauczycielem. Praca z dziećmi i możliwość obserwowania zmian, jakie w nich zachodzą, są dla mnie tym, co dodaje mi sił. 

Bardzo lubię dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wspieram nauczycieli w ich codziennych zawodowych zmaganiach, pomagam rodzicom w znalezieniu wspólnego języka z nauczycielami i nie tylko. 

Jestem mamą dwójki już dorosłych dzieci, więc temat współpracy i komunikacji z nauczycielami na wszystkich poziomach nauczania nie jest mi obcy. Wiem, że niekiedy bywa trudno, jednak analizując przykłady z mojego życia, uważam, że porozumienie jest możliwe.

A teraz kliknij poniżej i dołącz do nas!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Ask ChatGPT
Set ChatGPT API key
Find your Secret API key in your ChatGPT User settings and paste it here to connect ChatGPT with your Tutor LMS website.